Contido principal do artigo

Aurkene Alzua Sorzabal
CICtourGUNE
España
https://orcid.org/0000-0002-6058-9537
Marina Abad Galzacorta
Universidad de Deusto
España
https://orcid.org/0000-0002-2510-5824
Vol. 1 Núm. 1 (2008), Monográfico, Páxinas 65-86
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2008.1.1.1226
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: out. 6, 2008
##submission.howToCite##

Resumo

Nun marco global de crecente importancia económica da industria turística, os datos testemuñan que a evolución do sector turístico en Euskadi amosa unha senda de crecemento sostido que, no entanto, vén marcado por un cambio progresivo na estrutura da demanda e por un contorno en que cada vez hai máis competencia. A adecuación do sistema a esta nova realidade e, en consecuencia, ás novas necesidades, constitúe un importante reto dende o punto de vista da xestión turística e pasa, necesariamente, pola mellora da competitividade do turismo vasco. Por outro lado,o papel central da innovación nos distintos procesos económicos e na mellora da competitividade dun país é irrefutable: existen evidencias de que a innovación é o factor dominante da competitividade internacional e,por tanto,do crecemento económico nacional. En definitiva, no novo ámbito competitivo en que se desenvolve a actividade turística mundial, parece que a adopción e o uso estratéxico das TIC poden axudarlle á empresa a mellorar a súa eficiencia e a ser máis competitiva, esencialmente a través da canle que supón o dinamismo innovador. Neste estudo realizouse un achegamento á realidade vasca co obxectivo de entender mellor como se está a situar o sector turístico vasco neste novo ámbito competitivo, é dicir, coñecer mellor como se está a levar a cabo esa adopción estratéxica de innovación e de TIC, e tentouse, asemade, identificar cales son as principais barreiras na adopción da innovación que, sen dúbida, inciden nas competitividade do sector turístico vasco.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Alzua, A., Abad, M. y Oyón, C. (2006): “Innovación en el Sector Turístico Vasco”, Actas del VI Congreso Nacional “Turismo Tecnologías de la Información y Comunicación TuriTec 2006, pp. 167-184, Universidad de Málaga.

Amin, A. & Thrift, N. (2002): Cities. Reimagining the Urban, Blackwell Publishers.

Audretsch, D.; Callejón, M. y Aranguren, M.J. (2003): “Entrepreneurship, small firms and self-employment”, Small Business Economy.

Blanke, J. y Chiesa, T. (ed.) (2007): The travel & tourism competitiveness report 2007: furthering the process of economic development, Geneva, World Economic Forum.

Buhalis, D. y O’Connor, P. (2006): Tourism Management Dynamics. Trends, management and tools, Oxford, Elsevier Butterworth-Heinemann.

Buhalis, D. (2003): eTourism information technology for strategic tourism management. Prentice Hall, Financial Times.

Calderón Vázquez, F.J. (2007): Distrito turístico rural un modelo teórico desde la perspectiva de la oferta, Edición electrónica gratuita. [Texto completo en http://www.eumed.net/tesis/2007/fjcv].

Castells, M. (2000): The Rise of the Network Society, Blackwell Publishers.

Castells, M. (1997): La Era de la información: economía, sociedad y cultura, Madrid, Alianza, vol. 3.

Comisión Europea (1995): Libro Verde de la Innovación. ES/13/95/55220800.P00 (FR).

Decelle, X. (2004): A conceptual and dynamic approach to innovation in tourism en Innovation and Growth in Tourism: Conference Papers, OCDE. Swiss State Secretariat for Economic Affairs, Lugano, Suiza, 18-19 Septiembre de 2003, 16 pp.

Donaire, J.A. (1998): “La reconstrucción de los espacios turísticos. La geografía del turismo después del fordismo” en Sociedade e Territorio, 28. Porto Alegre.

Dwyer, L. Y kim, C. (2003): Destination Competitiveness: Determiannts ans Indicators. Current Issues in Tourism, 6 (5): 369-414.

European Commission (2006): ebusiness-watch. ICT and e-Business in the Tourism Industry. ICT adoption and e-business activity in 2006. Sector report 8/2006 http://www.ebusiness-watch.org/studies/sectors/tourism/documents/Tourism_2006.pdf

Evangelista, R. y Savona, M. (2003): Innovation, employment and skills in services. Firm and sectoral evidence, Structural Change and Economic Dynamics, 14 (4): 449-474.

Garay Tamajón, L. A. y Ammetller Montes, G. (2004): Innovación y nuevas estrategias competitivas en el sector de servicios menos intensivos en conocimiento: la industria turística, el comercio y el transporte. I Jornades d’Economia del Turismo.

Gobierno Vasco (2007): Plan de competitividad del turismo vasco 2006-2009. Documentos del Turismo Vasco, 18. Vitoria-Gasteiz, Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco.

González, J.L. y Peña, I., (2007): Determinantes de la Capacidad de Innovación de los Negocios Emprendedores en España”. Economía Industrial, 363: 129-147.

Hannam, K.; Sheller, M. y Urry, J. (2006): Mobilities, Immobilities and Moorings. Mobilities 1(1), 1-22.

Instituto de Estudios Turísticos (2006): Ocupación Turismo Rural, en http://www.iet.tourspain.es/paginas/EOTR.aspx?seleccion=tablas&periodo=mensual&idioma=es-ES&option=otr&option2=EOTR, consultado en octubre 2006.

Molero, J. y Valadez, P. (2005): “Factores determinantes de la competitividad de los servicios: la importancia de la innovación”, Información Comercial Española, 824 (Julio-Agosto).

Mora Sánchez, A., Lanquar, R., Martí, F.P. (1999): Los efectos de la innovación tecnológica en el turismo. I Congreso Nacional de Turismo y Tecnologías de la Información (TURITEC).

Morales, L., Peña, I., (2003): “Dinamismo de Nuevas Empresas y Clusters Naturales: Evidencia de la CAPV, 1993-1999”. Ekonomiaz, Revista Vasca de Economía 53: 160-183.

OCDE y Comunidades Europeas-Eurostat (2006): Manual de Oslo. Guía para la recogida e interpretación de datos sobre innovación, Tragsa.

Requena et al. (2007): “Tecnologías de la Información y Comunicación, Innovación y Actividad Turística: hacia la empresa en red”, Cuadernos de Turismo, 19, 217-240.

Sánchez Rivero, M. (2006): “Elaboración de un ranking de competitividad de los destinos turísticos españoles: un análisis provincial mediante modelos de estructura latente”, Revista de análisis turístico, 1: 4-23.

Sheller, M. y Urry, P.J. (2006): Mobile technologies of the city. Routledge.

Taberner, J. (2006): “Proposal of two complementary indexes for measuring tourism competitiveness of Mediterranean destinations: outcoming results of a pilot study from the demand side”, 4th International Doctoral Tourism and leisure colloquium. Barcelona 2006.

Urry, J. (2000): Sociology beyond societies. Mobilities for the twenty-first century, London, Routledge.

Urry, J. (1995): Consuming places, London, Routledge.

Vilaseca, J., Torrent, J., Meseguer y Rodriguez, I. (2007): “An integrated model of adoption and development of e-commerce in companies”, International Advances in Economic Research, Vol. 13 (2).

Vilaseca, J., Torrent, J., Lladós, J. y Garay, L. (2006): “TIC, Innovación y Productividad en la empresa turística catalana”, Actas del VI Congreso Nacional “Turismo Tecnologías de la Información y Comunicación TuriTec 2006. Universidad de Málaga.

VVAA (2007): Tema de portada: Turismo. Índice. Revista de Estadística y Sociedad, 24 (Septiembre 2007), Madrid, Universidad Autónoma de Madrid.