Contido principal do artigo

Antón Álvarez Sousa
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-8553-0208
Gustavo Rego Veiga
Universidade da Coruña
España
José Leira López
Universidade da Coruña
España
Alfonso Gomis Rodríguez
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-8753-689X
Rosa Caramés Valo
Universidade da Coruña
España
María José Andrade Suárez
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-5957-1751
Vol. 1 Núm. 1 (2008), Monográfico, Páxinas 19-50
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2008.1.1.1224
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: set. 30, 2008
##submission.howToCite##

Resumo

Neste artigo analizamos a innovación no sector turístico dende o enfoque do suxeito organización en canto actor da innovación. Partimos do contexto en que as organizacións realizan accións de innovación e sinalamos as grandes tendencias de innovación no sector, o sistema nacional e local de innovación. Diferenciamos distintos tipos de innovación segundo a profundidade (radical ou incremental) e segundo o factor de innovación (produto, proceso, mercado, organización), con indicación da fonte, a motivación-efecto da innovación e os obstáculos da non-introdución. Para cada innovación sinalamos o tipo de organización máis proclive a introducila segundo o tamaño (grandes e pequenas), o asentamento (residentes e novos participantes) e as características dos seus dirixentes.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Afuah, A. (1999): La dinámica de la innovación organizacional, México, Oxford University Press.

Álvarez Sousa, A. (1994): El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas, Barcelona, Bosch.

Álvarez Sousa, A. (2005): “La contribución del turismo al desarrollo integral de las sociedades receptoras”, Política y Sociedad, Vol. 42, núm. 1: 57-84.

Álvarez Sousa, A. (2007): “Desarrollo local e innovación. El sector turístico”, en Manuel García Docampo (Ed.), Perspectivas teóricas del desarrollo local. A Coruña, Netbiblo, pp. 231-254.

Alzua, A. y Abad, M. (2005): Diagnóstico de innovación en el sector turístico de Euskadi, Tecnalia y Universidad de Deusto.

Amándola, G. (2000): La ciudad postmoderna, Madrid, Celeste Ediciones.

Castells, M. (2001): La era de la información. Economía, sociedad y cultura, Madrid, Alianza.

Cohen, E. (1979): “Rethinking the sociology of tourism”, Annals of Tourism Research, 6: 18-35

Comisión de las Comunidades Europeas (2000): La innovación en una economía del conocimiento, COM(2000) 567 final.

Comisión de las Comunidades Europeas (2001): Desarrollo sostenible en Europa para un mundo mejor: Estrategia de la Unión Europea para un desarrollo sostenible, COM(2001) 264 final.

EUROSTAT y OCDE (2006): Manual de Oslo. Guía para la recogida e interpretación de datos sobre innovación, Tragsa (original de 2005).

Grover, R. (1993): El toque mágico de Disney, México, McGraw-Hill.

Hall, B. (2005): “Innovation and Diffusion”, en J. Fagerberg, D. Mowery et al (eds.), The Oxford Handbook if Innovation. Oxford, Oxford University Press, capítulo 17.

Haudnes, J. (1998): Services in Innovation, Innovation in Services, SI4S Final Report, STEP Group Oslo.

Hayes, R. H. y Abernathy, W. J. (1980): “Managing our way to economic decline”, Harvard Business Review, Julio-agosto 1980, pp. 67-77.

Jacob, M. ; Tintoré J. et al. (2004): Pautas de innovación en el sector turístico balear, Universitat de les Illes Balears e Instituto Mediterraneo de Estudios Avanzados.

Jensen, R. (1999): The Dream Society. How the Coming Shift from Information to Imagination Will Transform Your Business, New York, McGraw-Hill.

Kim, W. CH. y Mauborgne, R. (2000): “Innovación del valor. Lógica estratégica para un alto crecimiento de la empresa”, Harvard Business Review. Creatividad e Innovación, Ediciones de Deusto, pp. 205-236.

Kuhn, T. (2006): La estructura de las revoluciones científicas. Madrid, Fondo de Cultura Económica (3ª edición).

Lam, A. (2005): “Organizatinal Innovation”, en J. Fagerberg, D. Mowery et al. (eds.), The Oxford Handbook if Innovation. Oxford, Oxford University Press, capítulo 5.

Leifer, R. et al. (2000): Radical innovation. Boston, Harvard Business School Press.

Maccanell, D. (1973): “Staged authenticity: arrangements of social space in tourist setting”, American Journal of Sociology, vol. 79, nº 3, pp. 589-603.

Maccanell, D. (1976): The tourist: a new theory of the leisure class, New York, Schocken Books.

Maccanell, D. (1986): “Tourisme et identité culturelle”, Comunications, nº 43, pp. 169-186.

Merton, R. K. (1984): Teoría y estructura sociales, México, Fondo de Cultura Económica.

Miles, R. E. y Snow, C. C. (1978): Organizacional Strategy, Structure, and Process, New York, McGraw-Hill.

Molina, S. (2006): El posturismo. Turismo y postmodernidad, México, Trillas.

Nelson, R. (1993): National Innovation Systems, Oxford, Oxford UP.

OCDE (2002): Frascati Manual, Proposed Standard Practice for Surveys Research and Experimental Development. Paris, OCDE.

Plog, S. (1974): “Why destination areas rise and fall in popularity”, Cornell Hotel Restaurant and Administration Quaterly, 1974, pp. 55-58.

Plog, S. (1988): “Undestanding psychographics in tourism resarch”, en J. R. Ritchie y C. Goeldner, Travel tourism and hospitality research. New York, Wiley.

Rogers, E.M. (1995): Diffusion of Innovations. The Free Press, New York (cuarta edición).

Rothwell, R. y Zegveld, W. (1985): Reindustrialization and Technology. London, Longman.

Sancho Pérez, A. (2004): Innovación, especialización, diversidad y competitividad en el sector turístico de la Comunidad Valenciana, Universidad de Valencia, http://www.uv.es/~sancho

Schumpeter, J. A. (1950): Capitalism, socialism and democracy, New York, Harper, 3ª ed.

Von Hippel, E. (1988): The sources of innovation, New York, Oxford University Press.