Main Article Content

Juan Marcos Filgueira Gomis
Consellería de Educación e Ordenación Universitaria, Xunta de Galicia
Spain
Vol. 1 No. 1 (2008), Monograph, pages 135-152
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2008.1.1.1230
Submitted: Jul 20, 2015 Published: Oct 6, 2008
How to Cite

Abstract

The new technologies which arose with Web 2.0 have an application in the world of travel and tourism, and have led to the so-called Travel 2.0, in which blogs are an essential element. Blogs represent an innovation in marketing strategies for companies and institutions offering tourism services, as well as a new set of tools for users of those services. These possibilities and tools materialise in different ways within the Blogosphere.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Carpintier, Rodolfo (2003): “El cambio de comunicación en la empresa”, Baquía, en: http://www.baquia.com/com/20031231/art00003.html

Celaya, Javier (2006): “Blogs y comunicación empresarial: escuchar la red”, COMUNICAS. Revista de tendencias en comunicación, 5: 20-21.

Celaya, Javier y Herrera, Pau (2007): Comunicación empresarial 2.0. La función de las nuevas tecnologías sociales en la estrategia de comunicación empresarial, Barcelona, Grupo BPMO, pp. 97-101.

Cobo Romaní, Cristóbal; Pardo Kuklinski, Hugo (2007): Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food. Grup de Recerca d’Interaccions Digitals, Universitat de Vic, Barcelona / México DF, Flacso México, pp. 61-85.

Dans, Enrique (2005): “Blogs y empresa. Una aproximación a la vanguardia de la blogosfera corporativa”, TELOS-Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad, 65: 78-85.

Forrester (2007): “Forrester report on Social Technographics”, en Distributed Influence: Quantifying the Impact of Social Media, disponible en: http://www.technobabble2dot0.wordpress.com/social-media-white-paper

Lew, Alan A. (2007): Web 2.0 Virtual Travel-escapes. Ponencia para “Association of American Geographers, 103th annual meeting”, San Francisco, 17-21 abril 2007, en: http://www.slideshare.net/alew/travel-20-the-emerging-web-20-virtual-travelscape

Novos Medios (2006): Grupo de Investigación de la Facultade de CC. da Comunicación /Universidade de Santiago de Compostela. Ponencia “A Blogosfera en galego: Demografía, Usos e Contidos”, presentada por Silvia Canabal, Manuel Gago, Xosé López, Antonio Isasi, Moisés Limia, José Pereira para: Enblogs’06. Encontro de Blogs entre Galicia e Portugal. Celebrada en Santiago de Compostela el 19 de abril de 2005.

O’Reilly, Tim (2005): What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, en: http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html

O’Reilly, Tim (2006): Web 2.0 Compact Definition: Trying Again, en: http://www.radar.oreilly.com/archives/2006/12/web_20_compact.html

Technorati: Estadísticas propias del buscador de Blogs Technorati, en: http://www.technorati.com

William, Edu (2007): Turismopedia. Definición de Turismo 2.0, en: http://www.wiki.turismo20.com/doku.php