Proxectando as luces e sombras da industria audiovisual peninsular posCIMA: diálogos con mulleres cineastas emerxentes
Contido principal do artigo
Resumo
O noso propósito no presente artigo é levar a cabo unha metarreflexión crítica sobre as nosas achegas ao proxecto de humanidades dixitais The Gynocine Project. O punto de partida e eixo que articula a nosa análise é un corpus de seis entrevistas que realizamos a mulleres cineastas emerxentes da etapa posCIMA xunto a lecturas cruzadas de investigacións recentes enfocadas neste ámbito de estudo. Na nosa análise, que coincide co quince aniversario do compromiso de CIMA pola igualdade de xénero na industria audiovisual española, iluminamos o estado da cuestión, identificando as luces e sombras do acceso das mulleres á creación audiovisual e a súa representación dentro dela, ademais de proxeccións de futuro.
Palabras clave:
Descargas
Detalles do artigo
Citas
Álvarez, P. (2018, 8 nov.). Más de la mitad de la ciudadanía española se siente feminista. El País
Bollaín, I. (2003). Cine con tetas. DUODA Revista d’Estudis Feministes, 24, 89-93.
CIMA (n.d.). Asociación de mujeres cineastas y de medios audiovisuales. https://cimamujerescineastas.es
CIMA (n.d.). Editorial: Anna Serner, que estás en Suecia. CIMA. https://cimamujerescineastas.es/anna-serner-que-estas-en-suecia/
Cuenca Suárez, S. y Martínez Amado, A. (2020). La representatividad de las mujeres en el sector cinematográfico del largometraje español: 2019. CIMA. https://cimamujerescineastas.es/wp-content/uploads/2020/11/INFORME_ANUAL_CIMA_2019.pdf
Engel, P. (2017). Generación Ágata. Fotogramas, julio, 96-101.
EWA (n.d.). The European Women’s Audiovisual Network.https://www.ewawomen.com/
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2017a). La hilandera: una conversación con la cineasta Paula Ortiz. The Gynocine Project. https://6a0c11cc-2cc0-4724-97a1-4e5379b92d21.filesusr.com/ugd/0872d6_a12bf9e1b5dc4163b62282e3eb3c6e37.pdf
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2017b). Miradas itinerantes: una conversación con la cineasta Margarita Ledo Andión. The Gynocine Project.
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2018a). (Entre paréntesis): una conversación con la cineasta Nely Reguera. The Gynocine Project.
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2018b). Abriendo la puerta al cine de Marina Seresesky: una conversación con la cineasta. The Gynocine Project.
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2019a). La pasión de Marta Díaz Lope de Díaz: una conversación con la cineasta. The Gynocine Project. https://6a0c11cc-2cc0-4724-97a1-4e5379b92d21.filesusr.com/ugd/0872d6_896a481e744a4b6f81dbf6dffa437780.pdf
García Puente, M. y Hogan, E. K. (2019b). Celia, lo que dice: una conversación con la cineasta Celia Rico Clavellino. The Gynocine Project. https://docs.wixstatic.com/ugd/0872d6_e3d8426d389645988cb12f95e302ecf5.pdf
GECA (n.d.). Género Estética y Cultura Audiovisual. https://www.ucm.es/geca
Heredero, C. F. (1997). Espejo de miradas. Entrevistas con directores del cine español de los años 90. Madrid: Festival de cine de Alcalá de Henares, Caja de Asturias, Fundación Autor y Filmoteca de la Generalitat Valenciana.
La Moncloa. (2020, 28 oct.). Cultura y Deporte trabaja en afianzar la perspectiva de género. https://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/notasprensa/cultura/paginas/2020/281020-genero.aspx
MDC (n.d.). Mujeres de Cine. http://www.mujeresdecine.com/
Ministerio de Cultura y Deporte (n.d.). Catálogo de películas calificadas. Ministerio de Cultura y Deporte. http://www.culturaydeporte.gob.es/cultura/areas/cine/mc/catalogodecine/inicio.html
París, I. 2010. La reivindicación de las cineastas. EN F. Arranz (ed.), Cine y género en España. Una investigación empírica (pp. 349-382). Ediciones Cátedra.
París-Huesca, E. (2020, 4 mar.). Festivales de cine realizados por mujeres. Macguffin007. https://macguffin007.com/2020/03/04/festivales-de-cine-por-mujeres/
Pastor, C. (2018, 23 sept.). San Sebastián firma la carta por la paridad. Fotogramas. https://www.fotogramas.es/noticias-cine/a23384358/festival-san-sebastian-carta-paridad/
Ponga, P. (2018, 1 ene.). Cambios en la ley de cine: ayudas ma non troppo. Fotogramas.
https://www.fotogramas.es/noticias-cine/a19456572/ley-del-cine-espana/
Scholz, A. (2018). Las invisibles del cine español. EN A. Scholz y M. Álvarez (eds.), Cineastas emergentes. Mujeres en el cine del siglo XXI (pp. 45-67). Iberoamericana.
Shaw, D. (2018). Cómo estudiar el cine hecho por mujeres iberoamericanas: un manifiesto. EN A. Scholz y M. Álvarez (eds.), Cineastas emergentes. Mujeres en el cine del siglo XXI (pp. 31-42). Iberoamericana.
Smith, S.L., Choueiti, M., Pieper, K., Case, A., y Choi, A. (2018, jul). Inequality in 1,100 Popular Films: Examining Portrayals of Gender, Race/Ethnicity, LGBT & Disability from 2007 to 2017. University of Southern California Annenberg Inclusion Initiative. http://assets.uscannenberg.org/docs/inequality-in-1100-popular-films.pdf
Smith, S.L., Choueiti, M., Yao, K., Clark, H., y Pieper, K. (2020, ene). Inclusion in the Director’s Chair: Analysis of Director Gender & Race/Ethnicity Across 1,300 Top Films from 2007 to 2019. University of Southern California Annenberg Inclusion Initiative. http://assets.uscannenberg.org/docs/aii-inclusion-directors-chair-20200102.pdf
Sorto, M. (2021, 7 mar). Boliviana Daniela Cajías hace historia en los premios Goya al ser la primera mujer en ganar en Mejor dirección de fotografía. CNN español. https://cnnespanol.cnn.com/2021/03/07/boliviana-daniela-cajias-hace-historia-en-los-premios-goya-al-ser-la-primera-mujer-en-ganar-en-mejor-direccion-de-fotografia-orix/
Zecchi, B. (Ed.). (2011). The Gynocine Project. https://www.gynocine.com
Zecchi, B. (2014). Desenfocadas. Icaria.
Zecchi, B. (2019). Vejez femenina y violencia sexual en el imaginario cinematográfico: de lo abyecto al envejecimiento positivo. EN F. A. Zurian, M. I. Menéndez Menéndez y F. J. García-Ramos (eds.), Edad y violencia en el cine. Diálogos entre estudios etarios, de género y fílmicos (pp. 25-42). Edicions UIB.
Zurian, F. A, Pérez Sañudo, D., Vázquez Rodríguez, L. G., y Andreu, C. (2017). El falso boom de las mujeres directoras: realizadoras españolas con un solo largometraje de ficción (2000-2015). EN F. A. Zurian (ed.), Miradas de mujer. Cineastas españolas para el siglo XXI (pp. 21-37). Fundamentos.
Zurro, J. (2021, 25 ene). El año de las mujeres en los Goya: paridad en dirección y un 41% de presencia femenina. El Español. https://www.elespanol.com/cultura/cine/20210125/ano-mujeres-goya-paridad-direccion-presencia-femenina/553945253_0.html