Strategies for Gender Project Development in Schools

Authors

  • Amparo Tomé González University Autónoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.17979/arief.2017.2.1.1979

Keywords:

coeducation, project development, curriculum, educational intervention, androcentrism

Abstract

Gender education introduces the principle of equlity in the school curriculum. It aims at providing teachers and girls with tools to be part in equal standards in a system developed for and aimed at boys’ development. It also focuses on making female values part of universal values. This article provides several strategies for gender Project development in Schools. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Associació CoeducAcció (2014). Guía didàctica “L’escola del demà”. Barcelona: Ajuntament de Barcelona.

Garreta, N. y Careaga, P. (1987). Modelos masculino y femenino en los libros de texto. Madrid: Instituto de la Mujer. Serie Estudios. 14.

Lledó, E. (2008). Guía del lenguaje en el ámbito educativo. Vitoria: Emakunde.

López-Navajas, A. (2015). Las mujeres que nos faltan. Anàlisis de la ausencia de las mujeres en los manuales escolares. Tesis doctoral. Valencia: Universitat de Valencia.

Molinés, S. (2015). La coeducación en un centro educativo: anàlisis del patio escolar. Tesi doctoral. València: Universitat de València.

Sanchís, R. (2006). Tot per amor. Barcelona: Rosa Sensat.

Sastre, G. y Moreno, M. (2002). Resolución de conflictes y aprendizaje emocional. Barcelona: Gedisa.

Simón, E. (2010). La igualdad también se aprende. Cuestión de educación Madrid: Narcea.

Solsona, N., Tomé, A. Subías, R., Pruna, J. i de Miguel, X. (2005). Cuinar, planxar i tenir cura d’altri a l’escola. Barcelona: Octaedro.

Solsona, N. (2016). Ni Pricesses ni pirates. Per educar nenes i nens en llibertat. Vic: Eumo editorial.

Subirats, M. y Brullet, C. (1988). Rosa y Azul. La transmisión de los gèneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.

Subirats, M. y Tomé, A. ( 2007). Balones fuera. La reconstrucción de los espacios desde la coeducación. Barcelona: Octaedro.

Tomé, A. y Tonucci, F (2013). Con ojos de niña. Barcelona Grao.

Tomé, A. y Bonal, X. (2014). Construir la escuela Coeducativa. La sensibilización del profesorado. Cuadernos para la Coeducación, 12 y 13. ICE de la UAB.

Downloads

Published

2018-01-12

Issue

Section

Special Issue

How to Cite

Strategies for Gender Project Development in Schools. (2018). Atlánticas. Revista Internacional de Estudios Feministas, 2(1), 89-116. https://doi.org/10.17979/arief.2017.2.1.1979