A música e as normas. Unha lección musical para xuristas
Contenido principal del artículo
Resumen
A música e o Dereito son prácticas sociais que comparten diversas características, entre elas a súa dimensión normativa. Desde unha perspectiva filosófica ou filosófico-xurídica, este texto pretende ofrecer unha breve aproximación epistemolóxica e ontolóxica ao fenómeno musical e examinar como regula a música o seu funcionamento. Trátase, xa que logo, de analizar a música como práctica normativa para tentar comprender mellor o Dereito e a actividade dos xuristas.
Descargas
Detalles del artículo
Citas
ADORNO, Theodor W., Escritos musicales I-III, trad. Alfredo Brotons Muñoz e Antonio Gómez Schneeklotz, Madrid, 2006.
ALEXY, Robert, La institucionalización de la justicia (Seoane, J. A., ed.), Granada, 2016, 3.ª ed.
ARISTÓTELES, Ética a Nicómaco, ed. bilingüe e trad. María Araujo e Julián Marías (1949), Madrid, 1999, 7.ª ed.
BALKIN, Jack M.; LEVINSON, Sanford, “Law as performance”, Law and Literature. Current legal issues 2 (Freeman, M.; Lewis, A., eds.), Oxford, 1999, pp. 729-751.
BENSON, Bruce E., The improvisation of musical dialogue: A phenomenology of music, Cambridge, 2003.
BERIO, Luciano, Un recuerdo al futuro (2006), trad. Rosa Rius y Pere Salvat, Barcelona, 2019.
BOBBIO, Norberto, El positivismo jurídico, trad. Rafael de Asís e Andrea Greppi, Madrid, 1993.
BRENDEL Alfred, De la A a la Z de un pianista. Un libro para amantes del piano (2012), trad. Jorge Seca, Barcelona, 2013.
BRUNELLO, Mario, “La leggi tra le note”, Interpretare. Dialogo tra un musicista e un giurista (Brunello, M.; Zagrebelsky, G.), Bologna, 2016, pp. 7-34.
BRUNELLO, Mario; ZAGREBELSKY, Gustavo, “Dialogo tra un musicista e un giurista”, Interpretare. Dialogo tra un musicista e un giurista (Brunello, M.; Zagrebelsky, G.), Bologna, 2016, pp. 65-139.
CATERINI, Mario, “La creatividad de la interpretación: una comparación entre el Derecho penal y el arte musical”, Derechos y Libertades 32, 2015, pp. 49-78.
DERRIDA, Jacques; COLEMAN, Ornette, “La langue del autre”, Les Inrockuptibles 115, 1997, pp. 37-40. Dispoñíbel en https://www.lesinrocks.com/actu/ornette-coleman-et-jacques-derrida-la-langue-de-lautre-94053-20-08-1997/.
FRANK, Jerome, “Words and music: Some remarks on statutory interpretation”, Columbia Law Review 47/8, 1947, pp. 1259-1278.
GOLDMAN, Alan H., Practical rules. When we need then and when we don’t, Cambridge, 2002.
HASSEMER, Winfried, “Sistema jurídico y codificación. La vinculación del juez a la ley”, trad. María Virginia Martínez Bretones, El pensamiento jurídico contemporáneo (Kaufmann, A.; Hassemer, W., eds; Robles, G., ed. esp.), Madrid, 1992, pp. 199-217.
KANIA, Andrew, “Definition”, The Routledge Companion to Philosophy and Music (Gracyk, Th. e Kania, A., eds.), London, 2011, pp. 3-13.
LAPORTA, Francisco J., “Ley y Constitución”, El imperio de la ley. Una visión actual, Madrid, 2007, pp. 219-242.
LEVINSON, Sanford; BALKIN, J. M., “Law, music and other performing arts”, University of Pennsylvania Law Review 139, 1991, pp. 1597-1658
MacINTYRE, Alasdair, Tras la justicia (1981; 19852), trad. Amelia Valcárcel, Barcelona, 1987, ed. 2001.
MANDERSON, Desmond, “Fission and fusion: from improvisation to formalism in law and music”, Critical Studies in Improvisation/Études critiques en improvisation, 6/1, 2010, pp. 1-9.
NUSSBAUM, Martha C., La fragilidad del bien. Fortuna y ética en la tragedia y la filosofía griega (1986), trad. Antonio Ballesteros, Madrid, 1995.
POUND, Roscoe, “Law in books and law in action”, American Law Review 44/1 (1910), pp. 12-36.
PRIETO SANCHÍS, Luis, “Sobre el neoconstitucionalismo y sus implicaciones”, Justicia constitucional y derechos fundamentales, Madrid, 2003, pp. 101-135.
RAMSHAW, Sarah, “The paradox of performative immediacy: law, music, improvisation”, Law, Culture, and Humanities, 12/1, 2016, pp. 6-16.
RAZ, Joseph, “La naturaleza institucional del derecho” (1974), La autoridad del Derecho (1979), trad. e notas Rolando Tamayo y Salmorán, México, 1982, pp. 135-155.
SEARLE, John R., La construcción de la realidad social (1995), trad. Antoni Domènech, Barcelona, 1997.
SEOANE, Pablo, Regla y tiempo real. Improvisación, interpretación y ontología de la obra musical, Sevilla, 2020.
TARUSKIN, Richard, Text and Act. Essays on music and performance, New York, 1995.
TARUSKIN, Richard, Music from the earliest notations to the sixteenth century, New York, 2010.
VIOLA, Francesco, Il diritto come pratica sociale, Milano, 1990.
WAGNER, Richard, La obra de arte del futuro (1849), trad. e notas Joan B. Llinares e Francisco López Martín, Valencia, 2007.
WITTGENSTEIN, Ludwig, Investigaciones filosóficas (1953), trad. A. García Suárez e U. Moulines, Barcelona, 1988.
ZAGREBELSKY, Gustavo, El derecho dúctil. Ley, derechos, justicia (1992), trad. Marina Gascón, Madrid, 1995.