Main Article Content

Rubén López Picó
Aggregate Professor, University of Granada
Spain
https://orcid.org/0000-0002-3243-5792
Vol. 24 (2020), Teaching innovation, pages 241-245
DOI: https://doi.org/10.17979/afdudc.2020.24.0.7499
Submitted: Jan 28, 2021 Published: Feb 4, 2021
How to Cite

Abstract

Through these lines, we try to show how the incorporation of the Information and Communication Technologies -ICT-, in general, and of the Kahoot! platform, in particular, to the new and modern university methods can be very useful for the improvement of the teaching and learning of Procedural Law.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Garrido Carrillo, F.J. y Artacho Martín-Lagos, M., “Nuevas tecnologías y adquisición de competencias en la enseñanza del Derecho”, en Garrido Carrillo, F.J. (Dir.), Intercambios y buenas prácticas en la enseñanza del Derecho. Nuevos Métodos Docentes. Ed. Comares, Granada., 2012.

Hualde López, I. y Sánchez Pos, Mª. V., “La utilización de los Clickers como herramienta de apoyo a la docencia del Derecho Procesal”, en Picó I Junoy, J. (Dir.), El aprendizaje del Derecho Procesal: nuevos retos en la enseñanza universitaria. Ed. Bosch, Barcelona, 2011.

López Picó, R., “El uso de Clickers en la enseñanza del Derecho Procesal”, en ALONSO Salgado, C. y Otero Crespo, M. (Dir.), Investigación y Docencia en Derecho: Nuevas perspectivas, Ed. Colex, A Coruña, 2019.

López Picó, R., “El empleo de las nuevas tecnologías en la enseñanza del Derecho Procesal”, en Sánchez-Archidona Hidalgo, G., García Pastor, A.M., y Valencia Sáiz, A. (Coord.), Desafíos actuales del Derecho: aportaciones presentadas al II Congreso Nacional de Jóvenes Investigadores en Ciencias Jurídicas. Ed. EUMED, Málaga, 2020.

Solanes Giralt, M.M., “Gamificación con los juegos pasapalabra, crucigrama y Kahoot para la evaluación del aprendizaje del derecho en el aula invertida”, en Delgado García, A.M. y De Heredia Ruiz, I.B. (Coord.), La Docencia del Derecho en la Sociedad Digital. Ed. Huygens, Barcelona, 2019.