Contido principal do artigo

Clayton Costa
Universidade Federal do Mato Grosso
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-2473-3458
Vol. 02 Núm. 020 (2015), Educación ambiental, dimensións socioeconómicas e valorización das comunidades locais, Páxinas 1551-1557
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.3395
Recibido: mar. 16, 2018 Aceptado: mar. 16, 2018 Publicado: dec. 14, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

Sábese que cada persoa pode percibir, reaccionar e responder de diferentes xeitos en relación co mesmo problema ambiental testemuñado no lugar onde vive. Esta realidade pódese atribuír ás percepcións do individuo e do colectivo apoiadas por xuízos e expectativas de cada un. Neste sentido, a percepción ambiental pode levar ás persoas a unha interpretación máis completa da paisaxe na que viven. Así, o coidado e o respecto ao medio ambiente gañan máis espazo na relación entre o home e a natureza. Nun principio, o título do artigo pode causar molestias aos lectores, porque a resposta parece ser obvia. Non obstante, o obxectivo desta investigación é ofrecer unha reflexión máis aguda sobre a cuestión do título. Para iso, o texto científico estruturarase nunha breve historia sobre a percepción ambiental e, posteriormente, abordarase a súa relación coa educación ambiental. E, finalmente, como parte integral da estrutura textual, hai unha reflexión sobre o título. E, con todo, tratando outras dúas cuestións contextualizadas coa percepción ambiental: que papel pode desempeñar a Educación Ambiental no desenvolvemento socioeconómico nunha comunidade? Cales son as claves para aumentar as iniciativas con éxito e sostibles?

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

BACHELARD, Gaston. A Poética do Espaço. Trad. de Antônio de Pádua Danesi. São Paulo: Martins Fontes, 1993.

HUSSERL, Edmund. Investigações lógicas: sexta investigação: elementos de uma elucidação fenomenológica do conhecimento. In: Os pensadores. Tradução de Zeljko Loparic e Ándrea Maria Altino de Campos Loparic. 2,ed. São Paulo: Abril Cultural, 1985. 184p

MARIN, Andrea A. Pesquisa em Educação Ambiental, vol. 3, n. 1 – pp. 203-222, 2008.

MELO, Vera L.M.O. A paisagem sob a perspectiva das novas abordagens geográficas. In: ENCONTRO DE GEÓGRAFOS DA AMÉRICA LATINA, 10., 2005, São Paulo. Anais...São Paulo: Universidade de São Paulo, 2005. p.9146-9165.

MERLEAU-PONTY. La strueture du comportement. Paris, Presses Universitaires de France, 1942. Fenomenologia da percepção / Maurice Merleau-Ponty ;[tradução Carlos Alberto Ribeiro de Moura]. - 2- ed. - São Paulo : Martins Fontes, 1999. - (Tópicos).

RODRIGUES, M.L; MALHEIROS, T.F; FERNANDES, F. DARÓS, T.D. A Percepção Ambiental Como Instrumento de Apoio na Gestão e na Formulação de Políticas Públicas Ambientais . Revista Saúde Soc. São Paulo, v.21, supl.3, p.96-110, 2012

TORRES, D.F; OLIVEIRA, E.S. Percepção ambiental: instrumento para educação ambiental em unidades de conservação. Revista eletrônica Mestr. Educ. Ambient. ISSN 1517-1256, v. 21, julho a dezembro de 2008.

TUAN, Y. F. Topofilia. Trad. de Lívia de Oliveira. São Paulo: Difel, 1980.

WHITE, Anne V. T. Guidelines for fields studies in Environmental Perception. Paris: UNESCO/MAB, 1977.