Contido principal do artigo

Edione Teixeira de Carvalho
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso IFMT
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-1208-3961
Manuel Gozález Herrera
Universidad Autónoma de Ciudad Juarez
México
https://orcid.org/0000-0002-2104-4702
Vol. 02 Núm. 020 (2015), Educación ambiental, interpretación e conservación, Páxinas 375-392
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1615
Recibido: xuño 9, 2016 Publicado: dec. 14, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

A interpretación ambiental é unha vía de información, reflexión e concientización co fin de promover a comprensión dos máis diversos e complexos temas inherentes ao medio natural, cultural e social, a través dunha mirada crítica e reflexiva, posibilitando accións que promovan experiencias de uso sustentable de recursos naturais e culturais. Nesta perspectiva, a interpretación ambiental, como vía pedagóxica e recurso metodolóxico, constitúe unha valiosa estratexia para optimizar as interaccións entre os seres humanos e o seu contexto. A proactividad é un concepto incipiente no mundo das empresas e o traballo. As persoas proactivas teñen máis probabilidades de lograr resultados exitosos e superar as loitas cotiás. Nesta perspectiva, a mirada dos educadores debe estar educada para ver un mundo de posibilidades e, así, ser protagonistas e divulgadores dunha mensaxe motivador que brinde accións sustentables e significativas aos seus alumnos. Esta investigación é o resultado dunha investigación bibliográfica e ten como obxectivo brindar unha reflexión que contribúa a unha nova postura e unha reinterpretación proactiva dos enfrontamentos cotiáns do estudante, a partir dunha educación guiada pola cultura ambiental, que busca lograr resultados que promovan efectivamente a construción dunha sociedade cultural, social e economicamente sostible.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

ALVES, Rubem. (1994). A alegria de ensinar. 3 ed. São Paulo: ARS Poética Editora.

ALVES, Rubem. (2008). Conversas com quem gosta de ensinar. 10ª ed. Campinas, SP : Papirus.

ANZOLA, R. (1995). Manual curso diseño del producto de ecoturismo. Washington D.C. : Instituto Interamericano de Turismo.

BATEMAN, T. S., & CRANT, J. M. (1993). The proactive component of rganizational behavior: a measure and correlates. Journal of Organizational Behavior.

BATEMAN, T. S., & CRANT, J. M. (1999). Proactive Behavior: Meaning, Impact, Recommendations. Business Horizons.

BOULLÓN, R. (1997). Planificación del espacio turístico. México: Editorial Trillas.

CAMPOS, Ângelo N. (2006). Turismo: a relação do ecoturismo e das trilhas interpretativas. Revista Espaço Acadêmico, ano V no. 57.

CARVALHO, Edione T. (2007). Estrategia de Superación Profesional para contribuir a la formación de la cultura ambiental de los professores de Campo Verde-MT, Brasil. Tese de Doutorado em Ciências Pedagógicas. Universidad Central Marta Abreu de Las Villas – Cuba. Santa Clara.

CEBALLOS-Lascurain, H. (1993). El ecoturismo y las áreas protegidas en América Latina y el Caribe. Flora. En: Fauna y áreas silvestres. Chile, FAO-PNUM.

COVEY, Stephen R. (2009). Os 7 Hábitos das pessoas altamente eficazes. 33ª ed. Rio de Janeiro: Best Seller.

CROSBY, A. y otros (1994). Interpretación ambiental y turismo rural. Madrid : Centro Europeo de Formación Ambiental y Turística.

FREIRE, Paulo. (1996). Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 30. ed. São Paulo : Paz e Terra, Coleção Leitura.

GADOTTI, M. (2002). A boniteza de um sonho: ensinar e aprender com sentidos. São Paulo: Cortez.

GONZÁLEZ, A. y M. A. CASTAÑEIRA /Coordinadores/(SA). Curso de áreas protegidas de Cuba y conservación del patrimonio natural. Tabloide y apuntes de Universidad Para Todos. CITMA. Grupo de Edición Editorial Academia. La Habana.

MARTÍNEZ, R. y Juarrero de Verona, C. (1999). Manual. Curso Taller de Interpretación Ambiental en Áreas Protegidas. Topes de Collantes. 13 al 18 de septiembre de 1999. Centro Nacional de Áreas protegidas, CITMA. Cuba.

MASON, J. (2007). Imitar é Limitar: seja a pessoa única que Deus projetou. São Paulo: Vida.

MICALDAS, André C. (2004). Iniciação à interpretação ambiental. Módulo I. Rio de Janeiro : [s. n.].

MURTA, Stela Maris; GOODEY, Brian. (2002). Interpretação do patrimônio para visitantes: um quadro conceitual. In: MURTA, Stela Maris; ALBANO, Celina (org). Interpretar o patrimônio: um exercício do olhar. Belo Horizonte : UFMG.

SCHWARZER, R. (1999). Proactive Coping Theory. Paper presented at the 20th International Conference of the Stress and Anxiety Research Society (STAR), Cracow, Poland.

SOLAR Navarro, María del Pilar. (2003). Elaboración de un plan de interpretación ambiental sobre flores nativas en el Valle Las Trancas. Santiago de Chile : Pontificia Universidad Católica de Chile-Facultad de Agronomía e Ingeniería Forestal. Disponible en: http://www.puc.cl/agronomia/2_alumnos/ProyectosTitulos/pdf/CienciasForestales/MaPiedaddelSolar.pdf Acceso en: 15 de octubre de 2005.

SPIX, J. B. von, MARTIUS, C. F. P von. (1976). Viagem pelo Brasil. São Paulo : Melhoramentos; Brasília : INL/MEC.

VASCONCELOS, Jane Maria. (1997). Trilhas interpretativas como instrumento de educação. In: Congresso Brasileiro de Unidades de Conservação, Anais. Vol. I. Curitiba-PR. IAP; Unilivre: Rede Nacional Pró Unidade de Conservação. Curitiba.