Main Article Content

David Fociños
Centro Universitario de Formación e Innovación Educativa (CUFIE) Universidade da Coruña A Coruña, España
Vol. 4 No. 1 (2017), Reviews, pages 67-70
DOI: https://doi.org/10.17979/reipe.2017.4.1.2226
Submitted: Jul 1, 2017 Accepted: Jul 1, 2017 Published: Jul 1, 2017
How to Cite

Abstract

This review analyzes Symbaloo EDU, a personalized virtual desktops tool with a lot of potential in the educational field. It also provides ideas on how to use it both for the management of our favorite resources on the web and from a didactic point of view, especially as an integrating element of our Personal Learning Environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Adell, J. y Castañeda, L. (2010). Los Entornos Personales de Aprendizaje (PLEs): una nueva manera de entender el aprendizaje. En: R. Roig Vila y M. Fiorucci (Eds.), Claves para la investigación en innovación y calidad educativas. La integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación y la Interculturalidad en las aulas. Alcoy: Marfil – Roma TRE Universita degli studi

Álvarez Jiménez, D. (2014). Entornos personales de aprendizaje (PLE): aprendizaje conectado en red. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Deterding, S., Sicart, M., Nacke, L., OʼHara, K., & Dixon, D. (2011). Gamification: Using game-design elements in non-gaming contexts. Proc. CHI EA ‘11, ACM Press (2011), 2425-2428. http://hci.usask.ca/uploads/198-Gamification.pdf

Gros, B. y Mas, X. ¿Cómo aprender en red? En B. Gros y C. Suárez-Guerrero (Eds.) (2016). Pedagogía red. Una educación para tiempos en internet. Barcelona: Octaedro-ICE-UB.

Guallar, Javier; Leiva-Aguilera, Javier (2013). El content curator. Guía básica para el nuevo profesional de internet. Barcelona: Editorial UOC.