Vol. 23-24 Núm. 1 (2017)

A Educación Ambiental como resposta as súas fraxilidades e como contribución para vivir nos seus límites. A Terra é unha illa

A rede de educación ambiental Lusófona (Redeluso) foi fundada en 2005, en Portugal, durante a Conferencia da Asociación Portuguesa de Educación Ambiental (ASPEA). En 2006, algúns dos seus membros reuníronse por primeira vez en persoa en Joinville, Brasil, durante o V Congreso Iberoamericano de Educación Ambiental. Neste evento decidimos celebrar conferencias periódicas, que teñen esta cronoloxía:
2007 - Santiago de Compostela, Galicia
2013 - Cuiabá, MT, Brasil
2015 - Torreira, Murtosa, Portugal
2017 - Illa do Príncipe, São Tomé e Príncipe
En todos os eventos, fixemos esforzos para contar coa presenza de participantes dos oito países de fala portuguesa: Angola, Brasil, Cabo Verde, Guinea Bissau, Mozambique, Portugal, São Tomé e Príncipe e Timor Oriental. Ademais, intentamos garantir lugares de fala portuguesa, como Galicia ou Hong Kong.
O próximo evento está previsto que teña lugar en Guinea Bissau en 2019. A nosa esperanza é reunir persoas cunha identidade lingüística similar, capaces de sentir, pensar e facer educación ambiental nos nosos propios idiomas, formas, hábitos e cultura. Recoñecemos que a identidade non está fixada, está cambiando a medida que a nosa cultura se fai máis dinámica e non se limita a regras gramaticais ou ortográficas, senón a un mosaico de redes e fíos no tecido de novas organizacións e reordenacións etnográficas.
Tal é a proposta da revista AmbientalMente Sustentable (AMS), que ten a Araceli Serantes-Pazos e Carlos Vales-Vázquez como redactores xefes de gran talento para crear e manter a revista. Ao engadir moitas experiencias e converterse nun referente mundial no campo da educación ambiental, AMS abriu as súas portas para recibir os rexistros de coñecemento producidos durante o IV Congreso Internacional de Educación Ambiental de países e comunidades de lingua portuguesa, que tivo lugar. en 2017, na Illa do Príncipe, en São Tomé e Príncipe. Así, este número especial ten o Comité ad hoc de Consultores da Universidade Federal de Mato Grosso.

DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2017.23-24.1

Publicada: 2018-03-16

Táboa de contidos

A mediación de Equipos de Educación Ambiental do Eixo Atlántico na relación comunidade-dieta-cambio climático

  • Sara Costa Carvalho
  • Pablo Angel Meira Cartea
  • Ulisses Miranda Azeiteiro
Publicado: dec. 14, 2017
páxinas 107-117

Os equipamentos de educación ambiental para a sostibilidade no corazón do Entre-Norte-e-Centro

  • Margarida Correia Marques
  • Fabíola Salvador Hipólito
  • Rossano Lopes Bastos
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 119-139

Mirar arriba: como sensibilizar xestores públicos para a conservación da biodiversidade

  • Luiz Roberto Mayr
  • Claudia de Oliveira Faria Salema
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 165-186

Ciencia cidadá na promoción da biodiversidade

  • Clóvis Augusto Ribeiro
  • F. Carvalho
  • N. Silva
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 187-191

O método de Paulo Freire na educación ambiental co uso dun aplicativo informático para dispositivos móbiles

  • Osilene dos S. Rocha
  • Marta Luisa Alves da Silva
  • Isabel M. Lopes
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 371-385

Construción colectiva de indicadores escolares de Educación Ambiental

  • Solange Reiguel Vieira
  • Josmaria Lopes de Morais
  • Marília Andrade Torales Campos
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 387-391

“Mulleres colleiteiras” e alumnado de Educación Social: unha experiencia de aprendizaje e servizo

  • Neves Arza Arza
  • Laura Cruz López
  • Araceli Serantes-Pazos
Publicado: mar. 30, 2018
páxinas 393-400