Contido principal do artigo

Chalissa Beatriz Wachholz
PUCRS
Brasil
Vol. 02 Núm. 020 (2015), Educación ambiental, nas escolas e nas universidades, Páxinas 743-756
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1637
Recibido: xuño 10, 2016 Publicado: dec. 14, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

En portugués ou galego. Este traballo entende o campus universitario como un espazo complexo, plural e dinámico de interrelación entre o coñecemento, as materias que o atravesan e os elementos naturais que o compoñen e elixe o campus da Pontificia Universidade Católica do Río Grande do Sul como obxecto de estudo. O seu obxectivo era identificar ata que punto o campus universitario PUCRS, que foi obxecto de políticas de ambientalización por parte da alta dirección da institución, é percibido polos seus usuarios como unha paisaxe que inclúe elementos naturais e pretende guiarse polos obxectivos de sostibilidade ambiental. Tamén foi un obxectivo deste estudo discutir, baseado nas contribucións da educación ambiental e a psicoloxía ambiental, estratexias que se poderían suxerir para o fortalecemento das relacións persoa-ambiente neste campus universitario. A metodoloxía empregada nesta investigación consistiu nunha revisión bibliográfica e na elaboración dunha pista de interpretación ambiental polo campus PUCRS, dirixida a estudantes de grao e posgrao, que buscan espertar outra ollada ao campus e resaltar as boas prácticas ambientais desta universidade. A partir desta intervención, chegamos á conclusión de que achegar aos estudantes aos elementos socioambientais do campus fixo que fosen máis propietarios desta paisaxe, sentíndose parte dela, espertando á sostibilidade.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

CORRAL-VERDUGO, V.; PINHEIRO, J.Q. Aproximaciones al estudio de la conducta sustentable, 2004.

CORRAL-VERDUGO, V.; PINHEIRO, J.Q.. La definición del comportamiento proambiental. La Psicología Social en México. Vol. VIII, pp. 466-472. Guadalajara: MAEPSO – Asociación Mexicana de Psicología Social, 2000.

DA SILVA, A.D.V. Sustentabilidade e educação ambiental na gestão da universidade.Tubarão, SC, 2006. Dissertação (Mestrado em Educação). Programa de Mestrado em Educação. Universidade do Sul de Santa Catarina.

DIAS, G.F. Educação Ambiental: princípios e práticas. São Paulo: Gaia, 2000.

INGOLD, T. Da Transmissão de Representações à Educação da Atenção. Rev. Educação, Porto Alegre, v. 33, n. 1, p. 6-25, jan./abr. 2010.

MERLEAU-PONTY. Fenomenologia da percepção. 2.ed. São Paulo: Martins Fontes, 1999.

MERLEAU-PONTY. Reflexão, Campinas, n.91, p. 19-26, 2007.

PATO, C.M.L; TAMAYO, A. A Escala de Comportamento Ecológico: Desenvolvimento e validação de um instrumento de medida. Estudos de Psicologia, 2006, 11(3), 289-296.

PATO, C.M.L; CAMPOS, C.B. Comportamento ecológico. In: CAVALCANTI, S.; ELALI, G.A., organizadores. Temas Básicos em Psicologia Ambiental. Petrópolis-RJ: Vozes, 2011, p. 122-143.

PUCRS. Disponível em: www.pucrs.br. Acessado em: 10 dez. 2011.