A Educación ambiental como factor de desenvolvemento: unha ollada ao panorama do coñecemento tradicional da comunidade Ekovongo-Bié / Angola
Contido principal do artigo
Resumo
Como outras comunidades indíxenas de Angola, Ekovongo e as comunidades de Ovimbundu en xeral dedícanse tradicionalmente á agricultura; ao ser unha comunidade agraria, un dos grandes problemas que afectan o seu desenvolvemento nas últimas décadas está relacionado co baixo rendemento que a terra vén mostrando en canto aos resultados da actividade produtiva, como consecuencia da queima e corta de grandes extensións de bosques para a produción de carbón vexetal que se destina á comercialización na cidade. Como parte dun estudo realizado nunha comunidade rural sobre educación e desenvolvemento nas comunidades Ovimbundu de Angola: estudo etnográfico da comunidade Ombala Ekovongo, o presente traballo está dedicado a cuestións ambientais. Pretendíase, por unha banda, examinar algúns fundamentos teórico-conceptuais da relación home-natureza para comprender a actual crise ambiental; problematizar o modelo de desenvolvemento neoliberal, que na súa totalidade leva ás persoas a emprender accións agresivas contra o medio ambiente na procura de medios de supervivencia e a explotación excesiva dos recursos naturais por parte das empresas en nome do crecemento e consumo económicos. Por outra banda, analizar as representacións sociais dos habitantes da comunidade Ekovongo arredor da cuestión ambiental, identificar os coñecementos tradicionais sobre a relación que existe entre os seres humanos e outros seres da natureza como factor de desenvolvemento.
Palabras clave:
Descargas
Detalles do artigo
Citas
ALMEIDA, José Correia de (2005) Concepções Ambientalistas dos Professores: suas Implicações em Educação Ambiental. Tese de Doutoramento. Disponível em
http://www.repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/2484.
BALANDIER, Georges (2006) Modernidad y Poder: el desvio antropológico. São Paulo. Editora Senac.
FREITAS, Leda Maria Duval de (2012) A Formulação de um Conceito Operacional em Educação Ambiental a partir de um contexto de múltiplas Abordagens. Rio Grande. Revista brasileira de Educação Ambiental Nº 7, 80-91.
GOETZ, Judith P. y LeCOMPTE, Margaret D. (1988) Etnografia y diseño cualitativo. En investigación educativa. Madrid. Morata S.A.
GONÇALVES, Fernando; PEREIRA, Ruth; AZEITEIRO, Ulisses Manuel de Miranda, PEREIRA, Mário Jorge Verde (2007) Actividades Práticas em Ciências e Educação Ambiental. Lisboa. Instituto Piaget.
GUIMARÃES, R. (2001) A Ética da Sustentabilidade e a Formulação de Políticas de Desenvolvimento. Em VIANA, G. et al. (org.) O Desafio da Sustentabilidade. São Paulo. Fundação Perseu Abramo.
MARCOS, Alfredo (2001) Ética Ambiental.Valladolid. Universidad de Valladolid. Disponível em http://www.fyl.uva.es
MUÑOZ, Maria Carmen González (1996) Principales Tendencias y Modelos de la Educación tal en el Sistema Escolar. Revista Iberoamericana de Educación. Educación Ambiental: Teoria y prática Nº 11, 13-74.
ROLLA, Fragner Guilherme (2006) Ética Ambiental: principais perspectivas Teóricas E a relação homem-natureza. Disponível em http://www3.pucrs.br
TAYLOR, Paul (1989) Animal Rights and Human Obligations. New Jersey. Prentice Hall.
VIZZER, Moema L.; OVALLES, Omar (org.) (1994) Manual Latino-Americano de Educação Ambiental. São Paulo. Gaia.