Contido principal do artigo

Juan Carlos Rivadulla López
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-5756-4371
Vol. 25 Núm. 2 (2018), Banco de boas prácticas, Páxinas 75-89
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2018.25.2.5170
Recibido: mar. 7, 2019 Publicado: abr. 28, 2020
##submission.howToCite##

Resumo

Os cambios sociais e económicos aos que está sometida a poboación teñen provocado moitos beneficios ao respecto, pero ao tempo, tamén conlevaron unha serie de problemas medioambientais (deforestación, contaminación, etc.). A mellor forma para transmitir a Educación Ambiental é a través dos seus sistemas educativos –e xunto ás familias–, dándolle así importancia desde as primeiras etapas do crecemento do ser humano. De aí a importancia que teñen os coñecementos dos docentes (e dos futuros docentes) especto a este tema. Por iso, o obxectivo deste estudo é coñecer as concepcións que ten o futuro profesorado de Educación Primaria en materia de reciclaxe. O estudo desenvolveuse entre os cursos 2015-2016 e 2017-2018 e participaron 329 estudantes do Grao de Educación Primaria. Como instrumento de recollida de datos se utilizó unha enquisa composta por oito preguntas (cinco abertas e tres pechadas). Os resultados mostran que, ainda das boas intencións mostradas polos participantes, estes ainda posuen descoñecementos e malos hábitos respecto á reciclaxe. Neste sentido, resulta evidente a necesidadee de incorporar a sostenibilidade na educación universitaria en xeral, e na formación do profesorado en particular.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

Alcalá del Olmo Fernández, Mª. J. (2003). Formación del Profesorado en Educación Ambiental: un estudo experimental. Universidad Pontificia de Salamanca: Rústica.

Azcárate, P., Navarrete, A., y García, E. (2012). Aproximación al nivel de inclusión de la sostenibilidad en los curricula universitarios. Profesorado, 16(2), pp. 105-119. [Recuperado el 14 de octubre de 2014, de http://hdl.handle.net/10481/23023].

Aznar, P., Martínez-Agut, M.P., Palacios, B., Piñero, A., y Ull, M.A. (2011). Introducing sustainability into university curricula: an indicator and baseline survey of the views of university teachers at the University of Valencia. Environmental Education Research, 17(2), pp. 145-166.

Bisquerra, R. (coord.) (2004). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.

Bolívar, A. (2009). Deseñar e avaliar por competencias na universidade. O EEES como reto. Vigo: Vicerreitoría de Formación e Innovación Educativa.

Cebrián, G. y Junyent, M. (2015) Competencies in Education for Sustainable Development: Exploring the Student Teachers’ Views. Sustainability, 7, pp. 2768-2786; [doi: https://doi.org/10.3390/su7032768].

Comisión Brundtland (1987). Informe de la Comisión Mundial sobre el Medio Ambiente y el Desenvolvemento Noso Futuro Común. [Recuperado de http://www.un-documents.net/wced-ocf.htm].

CRUE-CADEP. (2012). Directrices para la introducción de la sostenibilidad en el curriculum propuesta por el Comité Ejecutivo del Grupo de Trabajo de CADEP (Calidad Ambiental y Desenvolvemento Sostible). [Recuperado de http://www.crue.org/Sostenibilidad/CADEP/Documents/DIRECTRICES%20SOSTENIBILIDAD%20CRUE%202012.pdf].

Expósito, E., Navarro, E., Thoilliez, B. y López, E. (2010). Determinants of child well-being: A perspective from students of education. Comunicación presentada en la European Conference on Educational Research (ECER), Helsinki, Finlandia.

Greenpeace. (2017). Plásticos en los océanos. Datos, comparativas e impactos. [Recuperado de http://archivo-es.greenpeace.org/espana/es/Trabajamos-en/Pararla-contaminacion/Plasticos/].

Heike, F. (2018). Educar en verde. Editorial Graó. Barcelona.

Márquez-Domínguez, Y., González-Herrera, A.I. y García-Mesa, Mª.E. (2017). La Educación Ambiental en la formación en valores. European Journal of Educational Studies, 12(3), 502-513.

Martín del Pozo, R. y Porlán, R. (1999). Tendencias en la formación inicial del profesorado sobre los contidos escolares. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 35, 115-128.

Martínez, R.A. (2007). La investigación en la práctica educativa: Guía metodológica de investigación para el diagnóstico y avaliación en los centros docentes. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.

Martínez, M. y Gorgorió, N. (2004). Concepcións sobre la ensinanza de la resta: un estudo en el ámbito de la formación permanente del profesorado. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 6 (1), 1-19.

Martínez Huerta, J. (2010). Viaje a la sostenibilidad. Una guía para la escola. Madrid: Catarata.

McMillan, J. y Schumager, S. (2005). Investigación educativa.Madrid: Pearson Addison Wesley.

Ministerio de Medio Ambiente. (1999). Libro Branco de la Educación Ambiental en España. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente.

Moreno-Crespo, P. y Moreno-Fernández, O. (2015). Problemas socioambientais: concepcións del profesorado en formación inicial. Andamios, 12(29), 73-96.

Novo, M. (1998). Educación y medio ambiente. Madrid: UNED.

ONU (2015). Desenvolvemento Sostible: Antecedentes. [Recuperada de: http://www.un.org/es/ga/president/65/issues/sustdev.shtml].

ONU (2018). Agenda 2030 y los Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. Una oportunidad para América Latina y el Caribe. Santiago: Publicaciones de las Nacións Unidas.

Pereira Cordido, J. M., Gutierrez Roger, X. y Rodríguez Rogina, A. (2000). Estratexia Galega de Educación Ambiental. Santiago: Xunta de Galicia.

Pérez- Jorge, D., Barragán-Medero, F. y Molina-Fernández, E. (2017). A Study of Educational Programmes that Promote Attitude Change and Values Education in Spain, Asian Social Science, 13(7), 112-130.

Saenz-Rico De Santiago, B., Benítez Satre, L., Neira, J. M., Sobrino Calleja, M. R. y D’angelo Menéndez, E. (2015). Perfiles profesionales de futuros maestros para el desenvolvemento sostible desde un modelo formativo centrado en el diseño de ambientes de aprendizaxe. Foro de Educación, 13(19), 141-163. [doi: http://dx.doi.org/10.14516/fde.2015.013.019.007].

Solís-Espallargas, C. y Valderrama-Hernández, R. (2015). La educación para la sostenibilidad en la formación de profesorado. ¿Qué estamos haciendo” Foro de Educación, 13(19), 165-192. [doi: http://dx.doi.org/10.14516/fde.2015.013.019.008].

UNESCO (2014). Conferencia Mundial de la UNESCO sobre la Educación para el Desenvolvemento Sostible. [Recuperado de http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002328/232888S.pdf].

Varela-Losada, M., Pérez-Rodríguez, U., Álvarez-Lires, F. J. y Álvarez-Lires, Mª. M. (2014). Desenvolvemento de competencias docentes a partir de metodologías participativas aplicadas a la educación ambiental. Formación Universitaria, 7(6).

Vilches, A. y Gil, D. (2007). La necesaria renovación de la formación del profesorado para una educación científica de calidad. Tecné, Episteme y Didaxis, 22, 67-85.

Vilches, A. y Gil, D. (2012). La educación para la sostenibilidad en la Universidad: el reto de la formación del profesorado. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado, 16 (2), 25-43.

Villaverde Doval, J. (2016). Educación Social e Educación Ambiental: Análise de propostas ambientais nas carreiras de montaña. AmbientalMENTEsustentable, 2(22), 35-47.