A horticultura terapéutica como ferramenta para mellorar a calidade de vida das persoas maiores residentes nun centro residencial: O proxecto “VIMIHORTA”

  • Mª Carmen Ameijeiras Arias Universidade da Coruña

Abstract

Trátase dun proxecto de acción socio educativa dirixido a mellorar a calidade de vida das persoas maiores residentes nun centro residencial. Comezamos por unha breve xustificación teórica, na que afondamos na realidade das persoas maiores e na calidade de vida distas nun centro residencial, para logo expoñer diferentes modalidades de horta para as persoas maiores, afondando máis na horticultura terapéutica, na que se basea o proxecto de horta deseñado ”Vimihorta”. O proxecto está deseñado para as estacións de primaveira, verán e outono e combina tanto actividades de traballo específico

References

ABADES PORCEL, M., & RAYÓN VALPUESTA, E. (2012). El envejecimiento en España:¿ un reto o problema social?. Gerokomos, 23(4), 151-155.

ABELLÁN GARCÍA, A., VILCHES FUENTES, J., & PUJOL RODRÍGUEZ, R. (2014). Un perfil de las personas mayores en España, 2014. Indicadores estadísticos básicos. Madrid. Informes Envejecimiento en red. Recuperado:http://envejecimiento.csic.es/documentos/documentos/enredindicadoresbasicos.pdf

ABELLÁN, A. e PUJOL, R. (2015). Un perfil de las personas mayores en España, 2015. Indicadores estadísticos básicos. Madrid. Informes Envejecimiento en red, (6). Recuperado de: http://envejecimiento.csic.es /documentos/documentos/enred-indicadoresbasicos15.pdf

ACEVEDO ALCARAZ, E. (2014). Calidad de vida de los mayores que viven institucionalizados en residencias para mayores: Un análisis cuantitativo. European Journal of investigation in health,psychology and education, 4(3).

AEHOR. (2012). Hortoterapia. Recuperado de: http://terapiahorticola aehor.blogspot.com.es/

AGULLÓ TOMÁS, M. S. (2001). Mayores, actividad y trabajo en el proceso de envejecimiento y jubilación: una aproximación psico-sociológica. Universidad Complutense de Madrid, Servicio de Publicaciones.

AMERICAN HORTICULTURAL THERAPY ASSOCIATION (2013). Blog. Horticultural therapy. History and practice. Recuperado de: http://ahta.org/horticultural-therapy

BARRAZA, A., & CASTILLO, M. (2006). El envejecimiento. Programa de Diplomado en Salud Pública y Salud Familiar de la Serena, Módulo I. La Serena: Universidad Católica de Chile

BELANDO MONTOROS, M.R. (1998). El Educador social y la atención a personas mayores. Presente y futuro de las residencias de la tercera edad.

CARBAJO VÉLEZ, M. D. C. (2009). Mitos y estereotipos sobre la vejez. Propuesta de una concepción realista y tolerante. Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, (24), 87-96.

FERNÁNDEZ BALLESTEROS, R. (1997). Calidad de vida en la vejez: condiciones diferenciales. Anuario depsicología/The UB Journal of psychology, (73), 89-104.

FERNÁNDEZ BALLESTEROS, R. (2001). Psicología y envejecimiento: retos internacionales en el siglo XXI. Psychosocial Intervention, Sin mes, 277-284

HUMANYMAL. (2015). Terapia asistida con animales. Horticultura Terapéutica e Intervenciones asistidas con animales: Dos ámbitos que se complementan. Recuperado de: http://humanymal.es/horticultura-terapeutica-e-intervenciones-asistidas-con-animales-dosambitos-que-se-complementan/

INSTITUTO DE MAYORES E SERVICIOS SOCIAIS. (2015). Centros residenciales.

PEÑA FUCIÑOS, I. (2011). Terapia Hortícola-Horticultura Educativa Social y Terapéutica. Revista Autonomía Personal, 4, 32-41.

PÉREZ BONET, G. (2010). Acercamientos al sentido de la participación en las residencias públicas de personas mayores. Educación y Futuro: Revista de investigación aplicada y experiencias educativas, (22), 177-196.

PÉREZ, J. (1998). La demografia y el envejecimiento de las poblaciones. En A. S. Staab y L. C. Hodges, Enfermería Gerontológica (pp. 451-463). México DF: McGraw Hill.

SANS, N., & FIGUEROLA, A. (2008). Hacia una nueva visión del educador social en las residencias de personas mayores. RES: Revista de Educación Social, (8), 5.

VALVERDE, O. (2002). Toques para estar en todas: Módulo socioeducativo para el fortalecimiento de conductas protectoras y la prevención de conductas de riesgo en los y las adolescentes. Costa Rica: CCSS-PAIA.

YANGUAS, J., LETURIA, F. J., LETURIA, M., URIARTE, A. (1998). Intervención Psicosocial en Gerontología: manual práctico. Cáritas.

Section
Trajectories and challenges