Contido principal do artigo

Maria Henriqueta Andrade Raymundo
MMA - Ministério do Meio Ambiente
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-5138-1750
Nilo Diniz
MMA - Ministério do Meio Ambiente
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-4168-2912
Renata Maranhão
MMA - Ministério do Meio Ambiente
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-7209-7986
Nadja Janke
MMA - Ministério do Meio Ambiente
Brasil
https://orcid.org/0000-0003-2844-0377
Vol. 02 Núm. 020 (2015), Educación ambiental, identidade(s) do campo e políticas públicas, Páxinas 151-165
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1608
Recibido: xuño 9, 2016 Publicado: dec. 14, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

A política socioambiental en Brasil require a formulación e execución de políticas locais, e o Ministerio do Ambiente ( MMA) e as súas axencias federais vinculadas á formación da poboación e os 5570 municipios brasileiros están a cargo. #Ante as demandas, expectativas e escenario educativo das axencias ambientais federais, desenvolveuse un Proxecto Político Pedagóxico ( PPP) co obxectivo de organizar e estruturar as súas actividades con miras á súa articulación, cohesión e sinerxia, así como, integrando e transversalizando educación ambiental (EA) en institucións, procesos de formación e políticas públicas ambientais. O PPP construíuse desde febreiro do 2014 ata marzo de 2015 mediante un conxunto de técnicas e ferramentas baseadas en metodoloxías de investigación e planificación participativas, que dan a coñecer a realidade cotiá e as percepcións de quen participa na realización da formación externa e interna de MMA e as súas Institucións. O proceso participativo de elaboración do PPP resultou nun documento técnico e político, conformado por tres marcos que dialogan entre si: conceptual, situacional e operativo. Tamén xerou un movemento dialógico, que colocou aos sectores institucionais, funcionarios e instancias de gobernanza educativa na reflexión sobre as súas accións, producindo novos coñecementos e estratexias para inserir a EA nas políticas públicas socioambientales.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

ARENDT, H. (2013). Entre o passado e o futuro. 7ª edição. São Paulo: Perspectiva.

BRASIL. (1999). Lei n. 9795 de 27 de abril de 1999. Dispõe sobre a educação ambiental, institui a Política Nacional de Educação Ambiental e dá outras providências. Brasília: Diário Oficial da União.

BRASIL. (2005). Ministério do Meio Ambiente – ProNEA/ Programa Nacional de Educação Ambiental, Brasília: Disponível em www.mma.gov.br.estruturas/educamb/_arquivos/pronea1 Acesso em março de 2014.

BRASIL. (2006). Ministério do Meio Ambiente. ProFEA – Programa Nacional de Formação de Educadoras(es) Ambientais: por um Brasil educado e educando ambientalmente para sustentabilidade. Brasília: Série Documentos Técnicos, número 8.

BRASIL. (2006a). Presidência da República. Decreto 5.707, de 23 de fevereiro de 2006. Brasília: Disponível em http://www.planalto.gov.br/ccivil_03/_Ato2004-2006/2006/Decreto/D5707.htm. Acesso em 02 de julho de 2014.

CALAME, P. (2003). Por uma governança mundial eficaz, legítima e democrática. São Paulo: Instituto Pólis, (Cadernos de Proposições para o Século XXI, 7). 240p.

FLEXOR, G.; LEITE, S.P. (2006). Análise de Políticas Públicas: Breves Considerações Teórico- Metodológicas. Rio de Janeiro: CPDA/UFRRJ – CNPq.

FREIRE, P. (2013). Pedagogia da Autonomia. 45 edição. Rio de Janeiro: Paz e Terra.

GADOTTI, M. (2005). História das ideias pedagógicas. São Paulo: Atica.

SOUSA SANTOS, B. (1994). Pela mão de Alice. O social e o político na pós-modernidade. Porto: Afrontamento.