Contido principal do artigo

Darluce da Silva Oliveira
Universidade do Estado da Bahia
Brasil
Lirandina Gomes
Universidade do Estado da Bahia
Brasil
https://orcid.org/0000-0003-1179-2923
Luciano Souza Dos Santos
Jardim Botânico de Salvador
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-0185-3115
Raimunda Santos Abreu
Bióloga e Consultora de Educação Ambiental
Brasil
https://orcid.org/0000-0002-2163-5289
Vol. 02 Núm. 020 (2015), Educación ambiental, interpretación e conservación, Páxinas 345-356
DOI: https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1613
Recibido: xuño 9, 2016 Publicado: dec. 14, 2015
##submission.howToCite##

Resumo

Este estudo presenta unha análise interpretativa das prácticas educativas desenvolvidas polos parques urbanos e xardín botánico da cidade de Salvador – Bahia- Brasil. A investigación está centrada nas experiencias dos profesionais que desenvolven actividades de educación ambiental neses espazos de aprendizaxe. O traballo resalta unha multiplicidade de dimensións ao facer unha descrición pormenorizada das situacións e vivencias dos actores educativos e dos participantes das comunidades que están implicados no proceso da educación ambiental en distintos espazos educativos do municipio. A pescuda cuestiona: as prácticas educativas desenvolvidas nos parques urbanos e no xardín botánico de Salvador contribúen para o proceso da educación ambiental no municipio? O obxectivo xeral do traballo busca identificar a contribución das prácticas educativas desenvolvidas nos parques urbanos e no Xardín Botánico de Salvador. A #metodoloxía aplicada é de carácter qualitativo perpassando por enfoques interpretativos de cunho etnográfico a través da descrición ou reconstrución analítica das formas costumeiras de vivir e desenvolver prácticas educativas neses espazos de aprendizaxe. Os resultados apuntan categorías de análise que convergem para a emerxencia de novas políticas públicas, conservación dos parques urbanos, xardín botánico e cualificación profesional. As conclusións indican un camiñar longo a ser percorrido polos actores educativos deses espazos estudados, visto que, varios desafíos son afrontados. Desa forma, varios elementos puntuais emerxeron para a análise das prácticas observadas, cales sexan: formación de valores, coidado, conscientização comunitaria, inclusión social e erradicación do traballo infantil.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

BRASIL. Ministério do Meio Ambiente. Conselho Nacional do Meio Ambiente - CONAMA, 2005. Resolução CONAMA nº 339 Diário Oficial [da] República Federativa do Brasil, Brasília, DF

CDB-CONVENÇÃO, DA DIVERSIDADE BIOLÓGICA. (2005). Homepage oficial.

FRANCO, Maria Laura Puglisi Barbosa. (2008). Análise de conteúdo. Líber Livro,

GEERTZ, Clifford. (1989). La interpretación de las culturas. Barcelona: Gedisa,

LIMA, Siomara Barbosa Stroppa. (2007). A Influência Norte-Americana Nos Sistemas de Áreas Verdes Do Urbanista Francisco Prestes Maia. Paisagens em Debate. Revista eletrônica da área Paisagem e Ambiente, São Paulo: FAU-USP, n. 05

MACEDO, Silvio Soares; SAKATA, Francine Gramacho. (2003). Parques urbanos no Brasil. In: Colecao Quapa. Edusp,.

RODRÍGUEZ G.; GIL, J.; GARCIA, E. (2005). Metodología de la investigación cualitativa; Malaga: Aljibe,

SANTOS, L. S.; OLIVEIRA, M. Z. A.; QUEIROZ, E. P.; TEIXEIRA, L. J. (2013). The Botanical Garden of Salvador and its plant diversity. In: 5th Global Botanic Gardens Congress, Dunedin, NZ. Proceedings of the Fifth Global Botanic Gardens Congress, 2013.